Filosofien vår er basert på grunnprinsippet vårt: vi ønsker å gjøre kundene våre fornøyde og forbedre livene deres. Vi kommer alltid til å strebe etter å utvikle ideene våre, nå målene våre og dele gleden og spenningen av disse prestasjonene med alle rundt om i verden.
«Hvis du skaper et overlegent produkt, kommer folk til å kjøpe det» – Soichiro Honda
Hondas grunnleggere Soichiro Honda og Takeo Fujisawa utviklet drømmen sin og innlemmet den i Honda-filosofien. Den er bygget på to grunnprinsipper: respekt for individet samt noe vi kaller de tre gleder. Selv i dag deler alle medarbeiderne våre denne filosofien, og den er integrert i all forretningsvirksomheten vår.
Honda-visjonen er imidlertid mer enn bare ord. Medarbeiderne våre vet at selskapet stoler på dem og oppmuntrer dem til å ta imot utfordringer uten å frykte fiasko. Hos Honda får alle respekten de fortjener. Soichiro ville ikke ha godtatt noe annet.
Honda er et selskap bygget på gjensidig respekt. Vi vet at folk har sine egne ideer, så vi oppmuntrer medarbeiderne våre til å ta initiativ til å utføre dem, og også ta ansvar for dem. Kulturen vi har for gjensidig tillit, hjelper oss med å støtte hverandre og dele kunnskap oss imellom.
Morgendagens drømmere – ASIMO underholder elever på Hondas School of Dreams i Swindon.
Vi vil at kundene våre skal kjenne at de har valgt riktig, og at de får mange års god nytte av Honda-en deres.
Utvalget vårt må motivere forhandlerne. Det er ikke lett for selgere å selge et produkt som de ikke har tro på selv.
Hvis både kunden og forhandleren er fornøyde, kan utviklingsteamene våre være stolte av arbeidet sitt – et vel utført arbeid.
I dag bruker alle teknikerne våre i hele verden de hvite kjeledressene av respekt for Soichiros originale idé.
Alle i fabrikkdelen av et anlegg går i hvit kjeledress – også presidenten. Skitt er lett synlig på hvite klær. Hvis du holder fabrikken så ren som mulig, vil det ikke være noe smuss på klærne. Dette var Soichiro Hondas idé i 1952, og vi bruker den fremdeles.
I Honda-verdenen vil vi at alle skal kunne være glad i jobben sin, snakke fritt, følge ambisjonene sine og sette pris på hardt arbeid. Vi tror det hjelper medarbeiderne våre med å produsere produkter av høy kvalitet til en god pris. Målet? Total kundetilfredshet.
Fra første stund hadde den klartenkte Soichiro Honda en idé om å gå i hvite arbeidsklær, som skulle inspirere til et rent arbeidsmiljø.
Vi er stolt av historien vår. Les om hvordan grunnleggeren vår, Soichiro Honda, gjorde oss til de vi er i dag.
Hvor vil drømmene våre lede oss neste gang? Se hvordan morgendagens Hondaer vil se ut.