Stort fokus på kjøreglede i nye HR-V
Mange små forbedringer, inkludert fjæring, styring og bremser, bidrar til en bedre kjøreopplevelse i den helt nye Honda HR-V.
Å kjøre blir en enkel rutine og rutinen blir fort kjedelig. Neste generasjons Honda HR-V, den populære kompakte SUVen, er designet slik at det blir en fryd å kjøre selv i hverdagen. Ved gjentatte justeringer og tester av hver del, som direkte påvirker kjøreopplevelsen, har Honda forbedret de generelle kjøreegenskapene og komforten i HR-V betydelig.
Sammenlignet med forgjengeren har den nye HR-V et stivere karosseri mens fjæring, styring og bremser er forbedret. Dette gjør at bilen kan reagere mer presist på førerens manøvrer. I tillegg til økt samsvar, bidrar det også til en tryggere og mer behagelig kjøreopplevelse.
Hondas ingeniører har økt vridningsstivheten og opphengshastigheten til styret for å gi en mykere følelse når bilen endrer retning. Bilen reagerer derfor mer stabilt og forutsigbart. Dette lar deg ta kurver mer direkte og presist.
Fjæringen reagerer også bedre, noe som gir lavere friksjon i rattbevegelser. De langsgående kreftene på støtdemperen er redusert, kuleledd med lav friksjon og optimaliserte fôringer gir en jevnere bevegelse. Et spesialbygd elektrisk bremseservosystem gir en mykere bremsefølelse. Systemet er koblet til hybridsystemet som produserer energi når bilen bremses.
Den forbedrede stivheten i karosseriet i kombinasjon med lengre akselavstand og bedre fjæring gir HR-V grunnleggende stabilitet. Store støt kjennes ikke så mye, de absorberes, og vibrasjoner fra veien og motoren dempes.
Når det gjelder støy og vibrasjon, har Honda også redusert lydtrykkendringer ved start av motoren i EV-modus (elektrisk kjøring) og dempet motorstøy ved høyere turtall. Ingeniørene har også jobbet med å redusere lavfrekvent veistøy forårsaket av endringer i veibanen.
Alle disse små endringene og forbedringene gir en engasjerende og behagelig kjøreopplevelse med den nye HR-V.