MII-MONITOR APP PERSONVERNERKLÆRING FOR KUNDE
**Denne personvernerklæringen gjelder behandling av personopplysninger i henhold til gjeldende databeskyttelseslover. For informasjon om hvordan Honda behandler produktdataene dine og relaterte tjenestedata i henhold til Dataforordningen, se vedlegget nedenfor. **
Honda er forpliktet til å beskytte og respektere personvernet ditt. Denne personvernerklæringen forklarer hvordan Honda Motor Europe Limited (“Honda», “vi”, “oss”) behandler personopplysningene dine når du besøker, laster ned eller kontakter Honda i forbindelse med Honda Miimo-mobilapplikasjonsprogramvare kjent som Mii-monitor (inkludert enhver tjeneste som er tilgjengelig via applikasjonen) (samlet kalt “appen”). Denne personvernerklæringen forklarer også dine rettigheter til beskyttelse av personopplysninger, inkludert retten til å motsette deg visse deler av behandlingen som Honda utfører. Hvis du ønsker mer informasjon om rettighetene dine og hvordan du utøver dem, kan du se delen “Dine valg og rettigheter”.
Vi kan også gi deg ytterligere informasjon når vi samler inn personopplysninger, der vi mener at det er nyttig å gi relevant og betimelig informasjon.
Avhengig av ditt forhold med Honda, kan vi også gi eller har allerede gitt deg andre personvernerklæringer om vår bruk av personopplysningene dine. For eksempel hvis du allerede har kjøpt et annet Honda-produkt, kan det hende at du har godtatt at vi kontakter deg i forbindelse med vedlikehold og opprettholdelsen av dette Honda-produktet, eller vedrørende mottak av annen kommunikasjon eller markedsføringsinformasjon fra Honda. Slike personvernerklæringer erstattes ikke av denne personvernerklæringen og er følgelig fremdeles i kraft der de måtte være gjeldende.
Hvilke personopplysninger vi samler inn
Vi behandler følgende typer personopplysninger:
• Informasjon for å opprette en brukerprofil: for eksempel serienummeret til din Honda Miimo, brukernavn og passord, aldersgruppe, bosted og land.
• Når du bruker appen: Tekniske detaljer om din bruk av appen, herunder IP-adresse og operativsystem, nettlesertype (ved besøk på nettstedet vårt), detaljer om enheten du bruker appen på (“enheten”) (f.eks. enhetens serienummer, unike identifikasjonsnummer, MAC-adresse) og tekniske og hendelsesbaserte data i tilknytning til din bruk av enheten (f.eks. Internett og Bluetooth-sammenkobling samt data om tilkobling og øktvarighet).
• Hvor du kontakter oss direkte om appen: navnet ditt og kontaktopplysningene dine (herunder adresse, postnummer, land, telefonnumre og/eller e-postadresse) og årsaken til at du tar kontakt.
• Der du kontakter den autoriserte Honda-forhandleren (som solgte deg din Honda Miimo (“Dealer”)) via appen om Honda Miimo: ditt navn og kontaktinformasjon (for eksempel adresse, postnummer, land, telefonnummer og/eller e-postadresse), grunnen til kontakten din og informasjon om din Honda Miimo eller enhet for å hjelpe deg med å diagnostisere eventuelle problemer du måtte oppleve.
• Når du kontakter oss: Vi kan samle inn informasjon om tjenester som interesserer deg.
• All annen informasjon du sender til oss: for eksempel signaturer, fotografier, meninger, din beliggenhet og all annen informasjon du gir.
Hvorfor vi samler inn, bruker og lagrer disse personopplysningene
Vi samler inn, bruker og lagrer personopplysningene dine av årsakene angitt nedenfor.
• Der det er nødvendig for Hondas legitime interesser.
For eksempel:
o for å levere appen og de relaterte tjenestene til deg, inkludert å sende deg varslinger og tjenestevarslinger
o for å administrere appen
o for å gjøre det mulig for deg å laste ned oppdateringer og eventuelle erstatninger til appen
o for å gjøre det mulig for oss å forbedre og optimalisere funksjonaliteten til appen og Honda-produkter og -tjenester (særlig Honda Miimo-serien)
o for å få forståelse av hvilke deler av appen som er populære / mest brukt, og hvilke deler som må endres/oppgraderes
o for å besvare brukerspørsmål og -klager
o for å opprette en profil om deg for å fastslå hvilke produkter og tjenester vi skal tilby deg gjennom direkte markedsføring
o for intern journalføring
o for administrering og revisjon av vår forretningsvirksomhet, inkludert ledelsesanalyse, revisjon, prognoser, forretningsplanlegging
o for å spørre deg om å gi meningen din eller om å delta i undersøkelser om våre produkter og tjenester (gjennom push-varslinger) og for å foreta og analysere slike undersøkelser og forskning, dette for å gjøre det mulig for oss å måle ytelse og forbedre våre produkter og tjenester
o der det er nødvendig som en del av restrukturering eller salg av Honda eller et relevant Honda-gruppeselskaps virksomhet eller aktiva, og
o for å konvertere personopplysninger til anonyme data og bruke disse (normalt på aggregert statistisk basis) for forskning og analyse for å forbedre ytelsen til appen – se «Innsamlede opplysninger» nedenfor.
• Der du har gitt ditt samtykke.
o For å levere direkte markedsføring, inkludert informasjon om varer og tjenester som du kan ha interesse av, gjennom meldinger i appen (som du varsles om gjennom push-varslinger). Vi vil alltid tilby muligheten til når som helst å velge bort direkte markedsføring.
o For å spore og analysere bruken av appen for å forbedre og optimalisere funksjonaliteten til appen og Honda-produkter og -tjenester (særlig Miimo-serien). Disse analysene utføres normalt på en aggregert statistisk basis).
• Der det er nødvendig for å gjennomføre enhver kontrakt Honda har med deg eller for å utføre handlinger for å inngå den.
o Ved svar på og/eller håndtering av dine forespørsler eller henvendelser sendt gjennom appen eller på annen måte, for å gi deg teknisk støtte i tilknytning til din Honda Miimo, levere tjenesten vi tilbyr via appen (hvilket inkluderer deling av opplysningene dine med tredjeparter – se nedenfor for mer informasjon) og for ethvert formål i forbindelse med administrering av ditt juridiske forhold til Honda.
• Der det er nødvendig for å overholde en rettslig forpliktelse.
o Når du utøver dine juridiske rettigheter i henhold til lovverk om databeskyttelse, for å bekrefte identiteten din, for å fastslå og forsvare våre juridiske rettigheter, for aktiviteter i forbindelse med forhindring, avsløring og etterforskning av lovbrudd (som kan omfatte deling av opplysningene dine med politimyndigheter, som forklart nedenfor) og for å overholde juridiske og lovgivningsmessige ansvar som gjelder for oss.
Hvordan vi deler personopplysningene dine
(a) Overføringer innenfor gruppen av Honda-selskaper
Vi deler personopplysningene dine med medlemmer av Honda-gruppen.
• Dersom det skulle forekomme en produkttilbakekalling eller rettstvist kan personopplysninger deles med vårt morselskap, Honda Motor Co. Ltd., (HM) i Japan, med det formål å undersøke potensielle tekniske problemer og koordinere gruppeforsikring.
• HM besørger også teknisk støtte for appen.
(b) Overføringer til autoriserte Honda-forhandlere og -verksteder
Vi deler personopplysningene dine med forhandleren din for å gjøre det mulig for dem å, med vår hjelp, gi deg teknisk støtte i tilknytning til din Honda Miimo. Forhandleren er behandlingsansvarlig for dine personopplysninger, separat fra Honda, derfor vil de behandle dine personopplysninger i samsvar med egen personvernerklæring. Vi oppmuntrer derfor å gjennomgå forhandlerens personvernerklæring.
(c) Bruk av Amazon Alexa
Du har muligheten til å kontrollere Honda Miimo klipperen din via Amazon Alexa stemmekommandoer. For å gjøre det, må du koble Honda Miimo til Amazon Alexa. Hvis du kontrollerer din Honda Miimo via Alexa, kan det hende du må overføre personopplysninger via Amazon til Honda Miimo og omvendt. Hvis du gir stemmekommandoer til Amazon Alexa for å kontrollere Honda Miimo eller hente informasjon fra Honda Miimo, overføres stemmedata til Amazon og brukes av Amazon til å utføre tjenesten. Disse dataene kan være personopplysninger. Ved å koble til Amazon Alexa- og Honda-kontoene og ved å aktivere ferdigheter, gjør du det klart at Honda Miimo som er installert på systemet ditt skal styres via Amazon Alexa og at informasjon skal sendes ut via Amazon Alexa. Vi utveksler data med Amazon Alexa i denne sammenhengen. Amazon kan behandle personvernopplysningene for egne formål i samsvar med eventuelt gjeldende personvernerklæringer for Amazon, og vi har ingen påvirkning på slik behandling. Se Amazons personvernerklæring når det gjelder Alexa for mer informasjon om databehandling av Amazon.
(d) Overføringer til selskaper som leverer tjenester under kontrakt
Personopplysningene dine vil bli delt med selskaper som leverer tjenester under kontrakt med gruppen av Honda-selskaper, slik som selskapene nevnt nedenfor:
• Apputviklere (nåværende leverandører: Bella Dati, Takasaki Kyodo Computing Centre)
• IT-hosting (nåværende leverandører: Robert Bosch Power Tools GmbH (Bosch) og en Bosch tredjepart forsyner Eseye (https://www.eseye.com), Bella Dati, Microsoft Corporation via Microsoft Azure-plattformen, Amazon Web Services, NEC Corporation)
• IT-vedlikeholdsleverandør (nåværende leverandører: Bosch og deres tredjeparts leverandør Fen Technologies (https://www.fentechnology.co.uk), Bella Dati, Takasaki Kyodo Computing Centre, NEC Corporation)
· Skyserveroperatør (aktuell leverandør: Bella Dati, NEC Corporation)
· Profesjonelle rådgivere, slik som advokatfirmaer
(e) YouTube
Våre nettsider og appen bruker YouTube-videoplattformen som drives av YouTube, LLC, 901 Cherry Ave. San Bruno, CA 94066, USA ("YouTube"). YouTube er en plattform som lar avspilling av lyd- og videofiler.
Når du går inn på et respektive nettsted eller en del av appen som inneholder en innebygd YouTube-spiller, skaper dette en forbindelse til YouTube slik at video- eller lydfilen kan overføres og spilles av.
Ytterligere informasjon om omfanget og formålet med innsamlet data, om videre behandling og bruk av data fra YouTube, om dine rettigheter og personvernmulighetene som er tilgjengelige for deg, kan du finne i YouTubes varsel om databeskyttelse, som du finner her:
https://www.youtube.com/intl/ALL_uk/howyoutubeworks/our-commitments/protecting-user-data/.
(f) Sosiale plugins
I våre online tilbud bruker vi såkalte sosiale plugins fra sosiale nettverk. De er individuelt beskrevet i dette avsnittet.
Når du bruker plugins, oppretter nettleseren din en direkte forbindelse til de respektive sosiale nettverkenes server. På denne måten mottar den respektive leverandøren informasjonen som nettleseren din hadde tilgang til fra det respektive nettstedet til våre online tilbud – selv om du ikke har en brukerkonto med denne leverandøren eller for øyeblikket ikke er logget inn på kontoen din. Loggfiler (inkludert IP-adressen) blir i dette tilfellet direkte overført fra nettleseren din til en server fra den respektive leverandøren og kan lagres der. Tilbyderen eller serveren kan være lokalisert utenfor EU eller EØS (f.eks. I USA).
Plugins er frittstående utvidelser fra leverandører av sosiale nettverk. Av den grunn kan vi ikke påvirke omfanget av data samlet inn og lagret av dem.
Hensikt og omfang av innsamlingen, fortsatt behandling og bruk av data av det sosiale nettverket, samt dine respektive rettigheter og innstillingsalternativer for å beskytte ditt personvern, kan du finne ved å konsultere de respektive sosiale nettverks databeskyttelsesvarsler.
Hvis du ikke ønsker at leverandører av sosiale nettverk skal motta og eventuelt lagre eller bruke data, bør du ikke bruke de respektive plugins.
Plugins på Facebook
Facebook drives under www.facebook.com av Facebook Inc., 1601 S. California Ave, Palo Alto, CA 94304, USA, og under www.facebook.de av Facebook Ireland Limited, Hanover Reach, 5-7 Hanover Quay, Dublin 2, Irland ("Facebook"). Finn en oversikt over Facebooks plugins og deres utseende her:
http://developers.facebook.com/plugins; finn informasjon om databeskyttelse på Facebook her: http://www.facebook.com/policy.php.
Plugins på Apple
Apple drives under https://www.apple.com/uk/ av Apple Distribution International Limited i Irland ("Apple"). Finn en oversikt over Apples innlogging med Apple-funksjonen her: https://support.apple.com/en-gb/HT210318.
(g) Databehandling av App Store-operatører
Ingen datainnsamling av oss og utenfor vårt ansvar er overføring av data som brukernavn, e-postadresse og individuell enhetsidentifikator til en appbutikk (f.eks. Google Play av Google, App Store av Apple, Galaxy Apps Store av Samsung) når du laster ned respektive applikasjoner. Vi kan ikke påvirke denne datainnsamlingen og videre behandlingen av App Store som kontroller.
(h) Overføringer til andre organisasjoner
• Overføringer til tredjeparter hvis vi er pliktige til å avsløre personopplysningene dine for å overholde en rettslig forpliktelse, eller hvis vi anser det som nødvendig for oss for å beskytte Hondas rettigheter, eiendom eller sikkerhet, våre kunder eller andre.
• Overføringer til offentlige myndigheter og/eller politimyndigheter hvis dette er pålagt ved lov eller påkrevd for beskyttelse av våre legitime interesser i samsvar med gjeldende lovgivning.
• Overføringer til potensielle eller faktiske kjøpere dersom Honda eller noen del av Honda-gruppen selger noen del av sin virksomhet eller aktiva som inneholder personopplysninger.
Overføringer utenfor Storbritannia og EØS-området
Ved å forsyne deg med appen kan vi overføre de personlige dataene som beskrives i disse retningslinjene til Honda Motor Limited i Japan. Japan er ansett av Europakommisjonen og Storbritannias utenriksminister som å gi et tilstrekkelig beskyttelsesnivå for personlige data.
Når du bruker Amazon Alexa, overfører vi også personlige data til Amazon, slik at Alexa kan svare på dine kommandoer. Vi overfører personopplysninger til Amazon på grunnlag av at overføringen er nødvendig for oss for å gi deg den tjenesten du forespurte, derfor er overføringen nødvendig for ytelsen av vår kontrakt med deg. Når personopplysninger overføres til Amazon, kan Amazon overføre dine personopplysninger til andre jurisdiksjoner utenfor EØS-området og Storbritannia.
Vi kan overføre visse personopplysninger (detaljer for din enhet og tekniske og hendelsesbaserte data i forbindelse med din bruk av enheten) utenfor Storbritannia eller EØS-området til USA i forbindelse med YouTube og våre Social Plugins. Vi kan:
• stole på bestemmelser av egnethet på nivået av datavern som forsynes av andre land, som er utstedt av Europakommisjonen og/eller Storbritannias utenriksminister, eller
• bruke standard kontraktklausuler for personvern, som har blitt godkjent av Europakommisjonen og/eller av Storbritannias regjering (etter hva som er aktuelt).
Hvis du ønsker ytterligere informasjon, inkludert hvis du ønsker en kopi av dokumentene som brukes for å beskytte opplysningene dine, kan du kontakte oss som beskrevet i avsnittet «Kontakt oss» nedenfor.
Dine valg og rettigheter
(a) Dine generelle rettigheter og valg
• Du har rett til å bli informert om behandlingen av opplysningene dine (det er dette som er formålet med denne erklæringen), til å be Honda om en kopi av personopplysningene dine, til å korrigere, slette eller begrense behandlingen av personopplysningene dine og til å innhente personopplysningene du oppgir i et strukturert, maskinlesbart format.
• Du kan motsette deg behandlingen av personopplysningene dine under visse omstendigheter (særlig der vi ikke må behandle opplysningene for å overholde kontraktsmessige eller andre juridiske krav).
• Der vi har bedt om ditt samtykke, kan du når som helst trekke tilbake samtykket. Hvis du velger å trekke tilbake samtykket til at Honda behandler opplysningene dine, vil dette ikke ha noen innvirkning på behandling som på det tidspunktet allerede er utført.
Disse rettighetene kan være begrenset, for eksempel hvis oppfyllelsen av forespørselen din vil avdekke personopplysningene til en annen person, eller hvis du ber oss om å slette opplysninger som vi er pålagt ved lov å beholde, eller som vi har en tvingende legitim interesse av å beholde.
(b) Dine rettigheter og valg med hensyn til direkte markedsføring
Honda gir deg muligheten til å godta (gi samtykke til) å motta direkte markedsføringskommunikasjon i appen.
Hvis du ikke ønsker at vi sender deg direkte markedsføring i appen, ville vi deretter forsyne deg med fasiliteten for å motta direkte markedsføringskommunikasjon.
(c) Din rett til å klage til en tilsynsmyndighet
Du har også rett til å klage til en tilsynsmyndighet for databeskyttelse. Tilsynsmyndigheten kan være lokalisert i området der du bor eller jobber, eller der et brudd på datavernbestemmelsene har oppstått.
Dataoppbevaring
Vi vil oppbevare dine personopplysninger kun så lenge vi trenger for formålene som er fremsatt i denne personvernerklæringen. Med mindre data må oppbevares for å tilfredsstille en juridisk forpliktelse eller fordi det kan være relevant for en tvist, etter 2 år etter slutten av forholdet med Honda for å forsyne de spesielle tjenestene gjennom appen, vil vi ta tiltak for å slette dine personopplysninger eller holde dem i en form som ikke lenger identifiserer deg.
Koblinger til tredjeparters nettsteder
Nettstedet vårt kan fra tid til annen inneholde koblinger til og fra nettsteder i vårt partnernettverk, annonsører og gruppeselskaper. Honda er ikke ansvarlig for innholdet på nettsteder som kobles til fra Hondas nettsted. Når du besøker en tredjeparts nettsted, er det ditt ansvar å sikre at du leser personvernerklæringen og de juridiske vilkårene som gjelder for nettstedet.
Oppdateringer av denne personvernerklæringen
Denne personvernerklæringen kan oppdateres jevnlig. Vi vil følgelig oppdatere datoen øverst i personvernerklæringen, og ber deg om å følge med på endringer i erklæringen, som vil være tilgjengelig i appen. Ved enkelte anledninger kan vi også aktivt informere deg om spesifikke datahåndteringsaktiviteter eller vesentlige endringer i denne personvernerklæringen, slik det kreves av gjeldende lov.
Kontakt oss
Appen styres av Honda Motor Europe Limited (foretaksnummer 857969) som er datakontrollør for personopplysninger som samles inn via appen, og som har foretaksadresse Cain Road, Bracknell, Berkshire, England, RG12 1HL.
Hvis du har noen spørsmål om denne personvernerklæringen, kan du kontakte oss på mii-monitor@honda-eu.com Datavernrepresentanten vår kan også kontaktes på DPO@honda-eu.com.
Vedlegg: Behandling av personopplysninger i henhold til Dataforordningen
Dette vedlegget beskriver hvordan Honda behandler produktdata og relaterte tjenestedata som genereres ved din bruk av Honda Miimo-tjenesten («Tjenesten») og/eller Mii-monitor («App»). En detaljert oversikt over hvilke data vi for øyeblikket har identifisert som produktdata og tilknyttede tjenestedata finner du i informasjonen om hvilke datatyper som samles inn og behandles, som beskrevet i informasjonsarket om EUs datalovgivning for generatoren og appen, tilgjengelig via appen eller via nettsiden til de respektive distributørene under det aktuelle produktet.
Honda behandler alle produktdata og relaterte tjenestedata personopplysninger, ettersom de er uløselig knyttet til deg gjennom brukerkontoen din. Følgelig må behandlingen av dem generelt være i samsvar med gjeldende databeskyttelseslover, inkludert GDPR.
1. Omfang og definisjoner
1.1 Dette vedlegget behandlingen av personopplysninger som kvalifiserer som produktdata og relaterte tjenestedata som lovlig kan kreves i henhold til
(a) Kapittel II i Dataforordningen (av deg enten direkte eller via tredjeparter), eller
(b) Kapittel V i Dataforordningen (av offentlige myndigheter).
1.2 I dette vedlegg gjelder følgende definisjoner:
(a) Hovedbrukeren: En fysisk eller juridisk person som er registrert hos Honda som eier av et Tjenesten og/eller er den primære kontoinnehaveren av appen.
(b) Annen Bruker: En fysisk eller juridisk person som er kontraktsmessig autorisert til midlertidig å bruke Tjenesten og/eller er kontraktsmessig autorisert til midlertidig å bruke appen.
(c) Bruker: En Hovedbruker og/eller Annen Bruker.
(d) Produktdata: Data generert ved bruk av Tjenesten som produsenten har designet for å kunne hentes via elektronisk kommunikasjon, fysisk tilkobling eller tilgang på enheten.
(e) Relaterte Tjenestedata: Data som representerer digitaliseringen av brukerhandlinger eller hendelser relatert til Tjenesten, enten registrert med vilje av deg eller generert som et biprodukt under levering av en relatert tjeneste gjennom appen.
2. Lovlig behandling
Honda behandler produktdata og relaterte tjenestedata generelt i samsvar med det juridiske grunnlaget som er identifisert i personvernerklæringen ovenfor. Når Honda er pålagt å gjøre tilgjengelig produktdata og relaterte tjenestedata som kvalifiserer som personopplysninger, må vi skille mellom tre hovedscenarier:
2.1 Den registrerte er den anmodende brukeren: Vi kan bli pålagt å gjøre produktdata og relaterte tjenestedata som kvalifiserer som personopplysninger tilgjengelig for en bruker som også er den registrerte (i henhold til art. 4 (1) eller for en tredjepart i henhold til art. 5 (1) i Dataforordningen). I slike tilfeller er det juridiske grunnlaget for å gjøre dataene tilgjengelig art. 6 (1) (c) GDPR, da dette er nødvendig for å overholde en juridisk forpliktelse (art. 4 (1) og art. 5 (1)) som vi er underlagt. Samtidig følger vi effektivt den registrertes instruksjoner når vedkommende utøver sin rett i henhold til artikkel 4 (1) eller har valgt en tredjepart som mottaker av data i henhold til artikkel 5 (1) i Dataforordningen.
2.2 Den registrerte er ikke den anmodende brukeren: når en bruker fremsetter en forespørsel i henhold til art. 4 (1) i Dataforordningen eller art. 5 (1) i Dataforordningen, eller når en tredjepart fremsetter en forespørsel på vegne av brukeren i henhold til art. 5 (1) i Dataforordningen uten at den anmodende brukeren er den registrerte med hensyn til dataene som er gjenstand for en slik forespørsel, gjelder følgende:
2.2.1 Hvis vi vet at den anmodende brukeren ikke er den registrerte, vil vi kreve at den anmodende brukeren eller tredjeparten som ber om det i henhold til art. 5 (1) i Dataforordningen fremlegger bevis for at den registrerte har gitt samtykke (art. 6 (1) (a) GDPR). Dersom brukeren ikke kan fremlegge bevis for samtykke fra den registrerte kan Honda gjøre dataene tilgjengelige basert på legitim interesse i henhold til art. 6 (1) (f) GDPR som juridisk grunnlag. I slike tilfeller må vi imidlertid i hvert enkelt tilfelle av en forespørsel vurdere om det er nødvendig å gjøre dataene tilgjengelig for de legitime interessene som forfølges av den anmodende brukeren, med mindre slike interesser overstyres av interessene eller grunnleggende rettigheter og friheter til den registrerte som krever beskyttelse av personopplysninger.
2.2.2 Dersom vi ikke har noen indikasjon eller grunn til å tro at den anmodende brukeren ikke er den registrerte, forutsetter vi at den anmodende brukeren eller den anmodende tredjeparten i art. 5 (1) i Dataforordningen-scenarier har vurdert at deres tilgang til de forespurte dataene som er tilgjengelige er i samsvar med GDPR. Før vi gjør produktdata og relaterte tjenestedata som kvalifiserer som personopplysninger tilgjengelige, krever vi vanligvis at forespørsler bekrefter sin forpliktelse til å overholde GDPR ved å godta vilkårene for bruk av Dataforordningen som levert av Honda.
2.3 Forespørsler fra offentlige myndigheter: Ved tilgang for offentlige myndigheter eller EU-organer som viser et eksepsjonelt behov for spesifikke data, som beskrevet i artikkel 15 i Dataforordningen, artikkel 14 (1) Dataforordningen-scenariet: i slike tilfeller er det juridiske grunnlaget art. 6 (1) (e) GDPR fordi tilgjengeliggjøring av produktdata og relaterte tjenestedata som kvalifiserer som personopplysninger er nødvendig som en siste utvei for å reagere på en offentlig nødsituasjon, der nød respons og løsning er i allmennhetens interesse.
Presisering: Det juridiske grunnlaget for behandling som er skissert i Hondas personvernerklæring, gjelder fortsatt fullt ut. Det samme gjelder bestemmelser om samtykkeform og muligheten for tilbaketrekking.
3. Forespørselsprosedyre
3.1 Forespørsler etter Dataforordningen må tydelig angi om de er fremsatt under:
(a) GDPR (f.eks. tilgang, retting), eller
(b) Dataforordningen (f.eks. tilgang til produktdata og relaterte tjenestedata)
3.2 Hovedbrukeren er ansvarlig for å sikre at Andre Brukere (f.eks. brukere av delte kontoer) er klar over denne policyen og samtykker til deling av data som genereres under deres bruk av det tilkoblede produktet / levering av relaterte tjenester. Honda antar at alle data som behandles, er relatert til Primærbrukeren med mindre annet er angitt.
3.3 Forespørsler i henhold til Dataforordningen sendt inn av en Annen Bruker krever bekreftelse om den fysiske eller juridiske personen kvalifiserer som en bruker. I den grad det er nødvendig kan verifisering omfatte følgende:
(a) Gyldig personlig identifikasjon (f.eks. pass, nasjonalt ID-kort osv.);
(b) Dokumentasjon som beviser en kontraktsmessig rett til midlertidig å bruke Tjenesten og/eller appen, knyttet til Hovedbrukeren;
(c) Angivelse av de spesifikke bruksperiodene for Tjenesten og/eller appen av den Andre Brukeren;
(d) Skriftlig erklæring (tekstskjema er tilstrekkelig) om at forespørselen utelukkende gjelder data generert under den Andre Brukerens egen bruk av Tjenesten eller appen eller i flere Brukerscenarier en skriftlig erklæring (tekstskjema er tilstrekkelig) om samtykke fra den registrerte berørt i forespørselsperioden, potensielt også inkludert Hovedbrukeren.