Honda E-interiøret sett på skrå forfra.
Honda E-interiøret sett på skrå forfra.

RESERVASJONER? HER FÅR DU SVAR

Hvis du er klar til å bli med på en spennende reise inn i fremtiden, men har spørsmål først, finner du alle svarene nedenfor.

RESERVER EN PLASS FOR FREMTIDEN

Å gjøre en reservasjon betyr mer enn å være blant de første til å bestille vår neste generasjons elektriske bil. Du gjør også noe for fremtidens miljø.

Honda E sett skrått forfra, nærbilde.

Slik bestiller du og derfor må du reservere Honda e

Hvor kan jeg kjøpe Honda e?

Først må du opprette en online-konto og gjøre en reservasjon. Så kan du kjøpe en Honda e ved å inngå en kjøpskontrakt med den lokale Honda EV-forhandleren. Før salget begynner, kan du velge hvilken forhandler du vil bestille fra.

Kan jeg gå inn til en bilforhandler for å kjøpe Honda e?

Du kan besøke den lokale Honda EV-forhandleren og be om å få kjøpe Honda e. Du må imidlertid gjøre en reservasjon før du kan kjøpe bilen. Salgsteamet veileder deg gjennom reservasjonsprosessen online. 

Hvorfor må jeg opprette en online-konto?

Du må opprette en online-konto for å kunne betale reservasjonsavgiften. Kontoen er spesifikk for hver enkelt kunde, og inneholder kundens fargevalg og reservasjons-ID.  Når vinduet for prioritert bestilling er åpent, kan du konfigurere bilen og se pris og finansieringsmuligheter. Dessuten får du en fullstendig liste over autoriserte EV-forhandlere i hver region. 

Hvorfor må jeg reservere?

Ved å reservere en Honda e vil du sikre din plass i køen blant de første som bestiller bilen når den kommer i salg. Reservasjonen er ikke en forhåndsbestilling eller garanti for kjøp.

Hvor mye koster det å reservere Honda e?

Reservasjonsgebyret for prioritet i bestillingskøen er Kr. 8.000 

Honda E sett skrått forfra.

Slik sporer du bestillingen

Når kan jeg bestille en Honda e?

Kunder som har reservert Honda e, blir invitert til å besøke sin valgte EV-forhandler for å gjøre en bestilling og inngå en kjøpskontrakt i slutten av 2019.

Må jeg bestille en Honda e så snart jeg får invitasjonen?

Vi anbefaler å bestille så snart du får invitasjonen. Dette bekrefter bestillingen din og den prioriterte leveringsdatoen. Vi sender påminnelser til dem med reservasjoner regelmessig, men leveringstidspunkt kan ikke bekreftes før en bestilling gjøres.

Får jeg en melding om konfigurering av min Honda e?

Honda sender deg en invitasjon til å bekrefte reservasjonen av Honda e og konfigurere bilen til e-postadressen du brukte til å opprette kundekontoen og gjøre reservasjonen. 

Hvordan kan jeg sjekke anslått leveringstid?

De som har gjort en reservasjon online og deretter bestilt bilen, kan sjekke anslått leveringstid i sin Honda-konto online. Du får oppdateringer fra den lokale forhandleren når produksjonen begynner.

Honda E sett bakfra, nærbilde.

Reservasjon og refusjon

Hvordan kan jeg betale for å reservere Honda e?

Når du har opprettet en online-konto, blir du bedt om å oppgi betalingskortinformasjon og adresse. Når betalingen for reservasjonen er utført og godtatt, får du en e-post med bekreftelse og et unikt kundereservasjonsnummer.

Kan jeg be om refusjon?

Du kan når som helst i prosessen be om refusjon gjennom online-kontoen din. Når forespørselen din om refusjon er bekreftet, refunderer Honda hele reservasjonsbeløpet tilbake til kortet du brukte til å betale reservasjonen. Du blir varslet med e-post når refusjonen er utført.

Kan jeg overføre reservasjonen min?

Når du har bekreftet reservasjonen din, kan den ikke overføres til noen andre. EV-forhandleren må kontrollere reservasjonsnummeret i tillegg til navnet ditt og kortet som ble brukt ved reservasjonen, før du kan bestille bilen.

Hvordan vet jeg om reservasjonen er bekreftet?

Betalingen blir bekreftet av kortutstederen, og du blir sendt til en bekreftelsesside på nettstedet. Du får bekreftelse på betalingen, betalt beløp, valuta og, viktigst av alt, ditt unike kundereservasjonsnummer.

Hvorfor er reservasjonsnummeret mitt så viktig?

Reservasjonsnummeret er bekreftelsen på at du har sikret deg en plass i køen. EV-forhandleren trenger dette nummeret for å bekrefte reservasjonen før du kan bestille en Honda e.